Nasza wiedza o chatboty jest stosunkowo niewielka, szczególnie gdy niekoniecznie interesują nas nowoczesne technologie. Okazuje się jednak, że chatboty – program komputerowy, który potrafi wchodzić w interakcje z użytkownikami wykorzystując do tego naturalny język – należą do tych technologii, którymi naprawdę warto się zainteresować. Okazuje się bowiem, że chatbot można wykorzystać do komunikowania się klienta z przedstawicielem firmy.
Gdzie firmy mogą je wykorzystać?
Możliwości wykorzystania chatbot w firmach są bardzo szerokie. Można je wykorzystać na stronie internetowej firmy w charakterze live chat. Możliwe jest zintegrowanie ich również z popularnymi komunikatorami takimi jak na przykład Skype czy Messenger. Program może zostać zintegrowany również z numerem telefonu komórkowego (komunikaty będą przesyłane w formie SMS-ów) lub z pocztą elektroniczną. Większość firm, które zdecydują się na stosowanie chatbota w swojej firmie wybiera jednak Messengera lub Skype.
Czy chatboty są pomocne?
Messenger bądź Skype to bardzo popularne narzędzia do komunikowania się. Stąd też uważa się, że rola chatbot w biznesie będzie systematycznie rosła. Już w chwili obecnej jest całkiem duża liczba firm, których działy HR wykorzystują właśnie chatboty. Równie chętnie w chwili obecnej chatboty wykorzystywane są przez marketerów. Rola wirtualnych asystentów (tak bardzo często określane są chatboty) w świecie biznesu na pewno będzie się zwiększać. Będą w przyszłości wykorzystywane nie tylko do komunikacji wewnątrz firmy.